Vi tar en alternativ väg Marma-Västland

Fick tips på en alternativ väg till Västland från Marma av Lars Klippmark
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=372562

Efter att ha funderat  tycker jag att det är ett bättre alternativ än mitt. Det betyder att man endast springer Upplandsleden, på etappen Marma-Lövstabruk, mellan Västland och Österlövsta. 1/3 Upplandsled och 2/3 väg och grusväg. Det underlättar betydligt och jag tror att vi kommer till Lövstabruk frammåt 10-tiden på kvällen.

Från Lövstabruk är det ca 56 km till Gimo. Om man nu tar Upplandsleden. Det är inte säkert då det kan vara lika jobbiga skogspartier som från Marma till Lövstabruk. Om nattlöpningen går bra så når vi Gimo på morgonkvisten och äter frukost där. Eventuellt ta en vilopaus också innan vi fortsätter söderut mot Knutby och Lagga.


Kommentarer
Postat av: Fogel

Jag gillar detta alternativ bäst.



Jag kommer att lägga in en del punkter i min GPS. Jag tänkte mig alla punkter där Upplandsleden och bilvägar korsas vid något samhälle. Detta gör att vi vid varje sådan punkt kan välja om vi ska köra leden eller vägen fram till nästa korsning.

2010-05-08 @ 14:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0