Lagga-Märsta

Lagga-Märsta går endast på lätt trafikerad asfalterad väg. Förutom sista kilometern mot tågstationen i Märsta som går på cykel och gångväg. Detta parti tror jag är ett av de tuffare. Både för huvudet och för bena då vägen från Knivsta Kyrka till Märsta kan kännas otroligt seg och tråkig.

På denna etapp finns det inga affärer eller restauranger eller fik om man bortser från Märsta som är målet. Där finns också tåg mot stockholm och Uppsala 

Hela etappen är väldigt sevärd och speciellt vägen från Lagga till Östuna och vägen runt sjön Valloxen öster om Knivsta.
Karta: http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=280609

Efter ca 20 mils löpning

Kommentarer
Postat av: kjell åström

Hur går banan ut ifrån Gävle till Lagga. Tycker att det verkar vara en liten "Svart fläck på kartan där"!!Kjell.

2010-01-03 @ 20:31:41
Postat av: Urban Ljungberg

På något sätt så ska jag försöka få till banan från Gävle till Lagga. Får funderar hur jag ska fixa det.

2010-01-04 @ 19:18:37
Postat av: Fogel

Bra jobbat Urban!



Varje steg du tar mot en färdig rutt följer jag med örnblick. Jag är så taggad för detta. Som träning tänkte jag springa Nynäsleden till Älvsjö den 20 mars och Roslagsleden den 17 april.

2010-01-04 @ 22:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0