Boendet fixat och resan klar

Nu har jag ordnat resan. Åker X-2000 fredagen den 12:e till Gävle med avgång kl 06.30 från Centralen och ankomst 07.54 i Gävle. Från Rådhustorget löper vi sedan ca 40 km till Marma. Från Marma tar vi tåget tillbaka till Gävle.

När man reser med Upplandstrafiken så kan man betala biljetten kontant till busschaufören eller på tåget. Biljettpris på Upptåget Marma-Gävle 80 kr.


Jag ordnade boende i sovsal för 230 kr på STF:s vandrarhem på Rådmansgatan i Gävle från fredag till lördag. På lördagen springer man 61 km och då återvänder man till Marma där man fortsätter mot Österbybruk som blir det slutliga målet.
 

I Österbybruk tar man bussen (80 kr) mot Uppsala och sen byter man buss eller tåg (70-150 kr) vidare hem till Stockholm. Transport hem ordnar jag med föräldrarna. Antingen från Österbybruk eller från Uppsala. Jag tror att det kan bli sent innan man anländer till Österbybruk. Bussar går hela kvällen från Österbybruk och från Uppsala till Stockholm finns förbindelser hela natten via Arlanda. Men som sagt så förlitar jag mig på föräldrarna och det brukar aldrig vara några problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0