Planen

Torsdag dag 1: I Gävle startar vi kl. 10.00. Därifrån springer vi sträckan Gävle-Marma 43 km, som beräknas ta ca 6 timmar. Alltså anländer vi till Marma ungefär klockan fyra på eftermiddagen. Där finns en liten mataaffär som också fungerar som korvkiosk. Från Marma till Lövstabruk är det 36 km och alltså totalt 12 timmars löpning från Gävle. Där ska jag försöka ordna en mat/vätskestation. Sedan är det nattlöpning som gäller från Lövstabruk-Gimo 56 km. Dag 1 totalt 135 km.

Fredag dag 2: I Gimo hoppas jag att affärerna har öppnat så att man kan handla och äta frukost. Från Gimo-Knutby har jag kortat ned sträckan till 30 km och gissningsvis hinner vi dit till lunch och jag hoppas där också att det finns något att handla. Från Knutby-Lagga är ungefär 45 km och till Lagga kommer vi på fredag kväll. Vid Lagga ska jag försöka ordna en mat/vätskestation. Sedan är det återigen nattlöpning från Lagga till Märsta. Till Märsta är det 27 km och det borde finnas någon nattöppen bensinmack eller liknande. Totalt 102-130 km beroende på om man hinner/orkar Märsta-Kallhäll under natten.

Lördag dag 3: Märsta-Kallhäll 28 km. I Kallhäll så kan man köpa något på tågstationen som bör ha öppet då. Skulle man hinna längre så finns Görvälns slott som alternativ. Ska undersöka öppetiderna på slottets kafé och restaurang. Från Kallhäll-Sergels torg är det endast 33 lätta kilometrar kvar. Vi borde nå målet innan kvällens intrång. Dag 3 totalt 33-61 km.

Totalt räknar jag med att det tar 60 timmar från starten klockan 10.00 i Gävle till målet i Stockholm. Den totala sträckan är 298 km. Då har man inte sovit något under själva resan. Skulle man räkna in eventuell vila så kanske man får räkna med en till nattlig löpning då in mot Stockholm. Jag vill poängtera att allt är grovt beräknat. Jag tror att denna plan är realistisk och genomförbar. Extremt tufft lär det bli.


Kommentarer
Postat av: Fogel

Now we're talking!



Dagsplanen ser mycket bra ut och ger dessutom mig en idé om hur en potentiell nattvila skulle kunna se ut. Exempelvis skulle jag kunna tänka mig att det går att ta sig till Gimo en stund innan affärerna öppnar vilket ger en naturlig öppning för att luta sig en stund. Samma sak i Märsta. Med ett Jysk-liggundelag + ett tunt täcke (foliefilt?) i ryggsäcken borde detta vara helt möjligt.

2010-04-04 @ 21:15:38
Postat av: Urban

Det finns ett vandrarhem i Gimo som jag har ringt tidigare. Man kan ordna logi även när receptionen är stängd om man ringer någon jourhavande där.



När det gäller övernattning när man kommer till Märsta har jag tyvärr ingen koll. jag får se om man ordna det och vart i sådant fall.

2010-04-04 @ 21:23:11
Postat av: Ulf

Ser rimligt ut Urban. Jag planerar för att följa med en del av sträckan. Hela racet är nog för tufft för min del

2010-04-04 @ 22:21:45
Postat av: Miranda

Hejsan!

Skulle det uppskattas om man som löpare dök upp för sista dagen??



Hjälpa till att dra er tappra löpare fram de sista 28 plus 33km från Märsta till Sergel.



mvh Miranda

2010-04-09 @ 21:54:02
URL: http://www.mirandasminut.se
Postat av: Urban

Du är välkommen att dra oss till Sergel. Jag kontaktar dig när det börjar dra ihop sig.

2010-04-09 @ 23:58:35
Postat av: kjell åström

Efter "gammalt" så sägs det att ute på Florarna ska man vara myche försiktig på kvällstid. Sägnen säger nämligen att det finns ett odjur där ute i träsken som har dragit ner både människor å djur i det mörka vattnet. Ska ringa några bekanta i trakten och se om jag kan få fram namnet på varelsen....men huuuuu så läskigt

2010-05-12 @ 09:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0